Jabbedoe de webshop voor het betere bedtextiel.   
...voor wie meer wil dan een goede nachtrust.
[Nederlands]
  Home
Betaalwijzen
 
Producten
Dekbedsets - bedrukt katoen
Dekbedsets - bedrukt satijn
Dekbedsets - kinder
Dekbedsets - uni satijn
Kussenslopen - uni satijn
 
Extra
Kies de juiste maat
Contact
Wetenswaardigheden
Algemene voorwaarden
Wasvoorschriften
Interessante sites
Slaap adviezen
Slaaphoudingen
zoekmachine van Jabbedoe
Betaalwijzen
Slaap adviezen

10 tips voor een verkwikkende nachtrust
- Maak van het slapengaan een vast ritueel.
- Ga ook steeds rond hetzelfde tijdstip slapen.
- Ga nooit slapen met een volle maag.
- Drink geen alcohol of opwekkende dranken voor u gaat slapen.
- Beweeg meer, dan slaapt u ook beter als u gaat slapen.
- Verlucht uw slaapkamer en hou het er redelijk fris.
- Maak het gezellig in de slaapkamer, dat werkt uitnodigend.
- Hou rekening met uw bioritme, anders ontspoort uw slaapgedrag.
- Kies voor een degelijke combinatie van bedbodem en matras.
- Vervang uw hoofdkussen minstens om de drie jaar.

Wekprikkels tasten de slaapkwaliteit aan.
Zelfs als u er in slaagt om de slaap te vatten, slaapt u onrustig. En zo stapelt u langzaam maar zeker een slaaptekort op. Hebt u ook het gevoel dat er wat mis is met uw slaapkwaliteit? Grijp dan niet naar medicatie, maar praat er eens over met uw huisarts. Wie weet heeft het gewoon te maken met uw manier van leven, uw werk of uw bed zelf.

Allergie-tips
- Als u twijfelt of u allergisch bent, laat u best een allergietest doen. Zo weet u tenminste wie de vijand is die u moet verslaan. Vraag raad aan uw huisarts.
- Verluchten is goed, maar denk er wel om dat u zo ook andere stoffen binnenhaalt.
- Beperk het stofzuigen. Poets liever met water of met anti-statische, vochtige doekjes.
- Hou het sober en haal alle snuisterijen uit uw slaapkamer. Ze trekken stof aan en dat vermijdt u best.
- Laat liever geen huisdieren op uw kamer. Hoe lief ze ook zijn, dit is echt om moeilijkheden vragen.
- Is uw kind allergisch? Kies dan knuffels die in de wasmachine mogen.
- Laat u niks wijsmaken over luchtbevochtigers. In ons klimaat zakt de luchtvochtigheid nooit onder de 20% en hebt u zo’n ding echt niet nodig. Teveel vocht in de lucht veroorzaakt schimmels die je probleem alleen maar verergeren.

Slaapweetjes
Een volwassene heeft gemiddeld 6 tot 8 uur slaap nodig. Per jaar brengen we zo’n 2900 uren in bed door. Wie 65 wordt, heeft er een kleine 200.000 slaapuren op zitten.


Wie lekker slaapt, veroorzaakt minder ongevallen.
Onderzoek heeft aangetoond dat heel wat ongevallen in het verkeer onrechtstreeks het gevolg zijn van slecht slapen en een chronisch slaaptekort.


Is een middagdutje wel gezond? Even indommelen kan best verkwikkend zijn. Maar vermijd liever een hazenslaapje overdag als u 's nachts makkelijk wakker ligt.


Vrijen… een ideaal slaapmiddel. Heerlijk vrijen voor het slapengaan, is de ideale inspanning, ontspanning en methode om slaapverwekkende hormonen vrij te maken.


Van slapen wordt u groot. Feit is dat u 's ochtends 1 ŕ 2 centimeter groter bent dan de avond voordien. Dat komt omdat we als rechtopstaande 'tweevoeter' krimpen, onder invloed van de zwaartekracht.


Welk type slaper bent u? Zo'n 70% van de Westerse mens slaapt op zijn zij. 25% verkiest ruglig en slechts 5% slaapt op de buik. Die laatste manier is niet zo best voor uw rug. Bovendien ligt uw hoofd gedraaid omdat u anders niet kunt ademen.
 
Winkelwagen
Aantal Product  
Winkelwagen
 
Aanbiedingen
Betaalwijzen